Monday, April 15, 2013

Ja nädal saigi jälle läbi...vist siis 30.

Carl oli suhteliselt tubli:)  Füüsikas jagub teemasid veel nädalaks, samuti majandusgeograafias.  Inglise keeles on jutustamistõrkest üle saanud.  Veelgi on suurenenud soov õppida "noodikirja" lugemist.
Marta mängib nii lahedalt kitarri!  Kirjutas päris toreda lühikirjandi, 9. klassi eesti keeles(võtsime mõned teemad koos) oli nii tubli, et ajas Carli lausa ahastusse. 
Paul käis usinalt trennis ja üritas (vähemalt ma loodan) jõuda selgusele selles, et miks on vaja õppida. Tegelikult pole ju probleem see, et ta ei tahaks õppida vaid pigem, et ta on nõus õppima ainult seda, mis teda huvitab ja ainult nii nagu talle on mugav.  Näiteks on Paulil väga hea matemaatiline mõtlemine, aga ta põhimõtteiselt streigib kui teemat  kordame ja samas kui midagi uut hakkame võtma, ei meeldi see talle ka, sest ta ju ei oska.  Iga kord peame läbi elama kõik tema emotsioonid ja lõpuks jõuame alati samasse punkti, kus tema avastab, et see on ju nii lihtne. Omamoodi uskumatu on see(aga võibolla ka mitte), et inglise keelseid ebareeglipäraseid verbe on ta võimeline kiirelt ja jäädavat meede jätma, samas kui luuletustega on lood kehvakesed.  Huvitaval kombel meeldib talle õppida kuulsatest heliloojatest ja ta on nõus nendest isegi kirjutama.  Käsitöö ja kunst on jätkuvalt "out". 
Berdiga oli sel nädala nii ja naa.  Kuna ta ju näeb Pauli käitumist, siis on tallegi külge hakanud nõme komme iga kord kui pakun, et nüüd võiksime õppida (sest ma kahjuks ei saa alati temaga tegeleda siis kui tema seda vajab) küsida "miks?".  Igatahes leppisime temaga kokku, et kui ta seda teeb siis ma tegelen millegi muu vajalikuga...ja ma tegingi seda mõned korrad.  Noh, paistab, et mõjus ja ta sai asjast aru.  Nädala teine pool oli hoopis teist nägu:)  Bert oskab juba päris kenasti lugeda ja minu üllatuseks nii trüki- kui kirjatähtedega.  Ütleme siis nii, et laua ääres õppimist toimub meil temaga ikka äärmiselt vähe, isegi mitte iga päev.  Tema pealt näen hästi kuidas õppida saab lihtsalt elades.
Koit on juba suur poiss:)  Täna ta üllatas mind, kui näitas näpuga ühele mu paberile ja küsis, kas see on sulg ) selline märk oli seal ...  olin sõnatu. 
Koduõpe on meie perele parim!

No comments:

Post a Comment