Monday, October 29, 2012

VIII nädal

Eelmine nädal oli väga vaimne.  Eestit oli külastamas üks meie kiriku patriarhidest.  Kolmapäeva õhtul käisime kirikus teda kuulamas.  Siinkohal veel üks suur aitäh Carlile, kes pakkus ennast vabatahtlikult Koitu valvama.  Ma tean kui väga sa minna soovisid ja see oli sinust tõesti väga kena:)  Küünlavalgusõhtu patriarhiga oli tõesti äärmiselt meeltülendav ja hariv.  Ma polnudki kunagi varem patriarhaalsest õnnistusest niimoodi mõelnud.  Lugesin isiklikku patriarhaalset õnnistust järgevatel päevadel korduvalt.  Neljapäeval sai enda isikliku patriarhaalse õnnistuse ka Marta.  Usun, et see oli kõigile asjaosalistele sügavalt vaimne ja eriline kogemus.  Olen olnud juures mõlema vanema lapse patriarhaalse õnnistuse saamise juures ja pean ütlema, et need on ühed minu elu tipphetked.  Kuulda nendest Jumalalt just neile antud õnnistustest ja annetest ning ka kohustustest - see on imeline!  Huvitaval kombel on olnud nii, et patriarh on pannud sõnadesse selle, mida mina olen alati teadnud-tundnud.  Reede hommikul sõitsime Soome templisse.  Seekord jäi koju ainult Paul.  See oli tegelikult hästi tore, et väiksemad lapsed kaasa olid.   Eelmisel korral käisime terve perega ja tookord oli muidugi ka tore.  Sel korral oli kogu aeg tunne, et keegi on puudu, kuigi oli palju rahulikum:) Üks suur erinevus oli ka see, et seekord olime nö Eesti nädalal.  See tähendas seda, et juba laeval olime teiste koguduse liikmetega ühes grupis.  Noortel oli kindlasti toredam, nad said teiste omaealistega suhelda.  Kuna meri oli päris tormine, siis Berdil hakkas halb.  Sellest oli kahju.  Saime ööbida Papa juures. Meie päralt oli terve elutuba:)  Meil on alati nii hea meel, kui saame aega veeta minu isaga, kes nagu palju teised eestlased töötab Soomes.  Ahjaa, ja laevas tuli mulle järsku meelde, et olin unustanud koju oma templikleidi sinna juurde kuulvaga.  Seega Chris ostis mulle uue kleidi:)  Laupäeva õhtul jälle laevale, ööseks koju ja kütma.  Pühapäeval käisime perena kirikus.  Eriti tore oli minu (ja meie pere noorte) meelest kooris, sest hakkasime õppima jõululaule.  Kuna lumi on ka juba maas siis ongi juba mitmendat päeva kuidagi jõulune tunne.  Laua ääres õppimist oli muidugi ka, vaatamata ülejäänud eesti laste koolivaheajale.  Carl õppis matemaatikat, eesti keelt, inglise keelt, füüsikat, ajalugu ja ühiskonnaõpetust.  Klaveri õpingud ei taha kuidagi edeneda. Marta õppis veidi  eesti keelt, matemaatikat, inglise keelt, ühiskonnaõpetust.  Hoolega ajalugu, mille nüüd paneme kõrvale.  Harjutas klaverit ja viiulit ning nõelviltis sügishaldja(mis kahjuks ei tulnud nii hästi välja, kui loodetud).  Paul oli nädala alguses hästi tubli aga siis miskipärast andis alla ja nädala teine pool vajus ära.  Eks see oli seotud ka ülejäänud pere templisse mineku ootusärevusega.  Bert tegi laua ääres õppimisest pausi, aga ma ei muretse sellepärast üldse.  Berdi kaks alumist esihammast loksuvad!  Nii lahe!  Koit tegi eile kooris nii lahedalt hääleharjutusi kaasa.  Sellist laulumeest meil peres teist polegi:D
Koduõpe on meie perele parim!

No comments:

Post a Comment